Εκείνοι που επιχείρησαν πρώτοι να σπάσουν τις τελευταίες μέρες τα μέτρα μαζικής προστασίας του πληθυσμού, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στην υγεία των πολιτών
Δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κάποιος ποιοι ήταν εκείνοι που επιχείρησαν πρώτοι να σπάσουν τις τελευταίες μέρες τα μέτρα μαζικής προστασίας του πληθυσμού, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στην υγεία των πολιτών. Ηταν βέβαια οι ποικίλες τάσεις της ναζιστικής Χρυσής Αυγής, οι οποίες μετά την αποτυχία στις εκλογές του περσινού καλοκαιριού και με επικείμενη την ετυμηγορία του κακουργιοδικείου, επιχειρούν τώρα να εκμεταλλευτούν τις μέρες του Πάσχα για να προκαλέσουν την προσοχή των λίγων οπαδών που τους έχουν απομείνει.
Το ενδιαφέρον είναι ότι κάτω από τις ασφυκτικές αυτές συνθήκες η Χρυσή Αυγή δεν παύει να προκαλεί, προβάλλοντας χωρίς καμιά δυσκολία σύμβολα που φέρουν την υπογραφή του ίδιου του Χίτλερ. Εν αρχή ην βεβαίως ο Αρχηγός. Ο Ν. Μιχαλολιάκος με ανυπόγραφα κείμενά του στην επίσημη ιστοσελίδα της οργάνωσης φτάνει να επικαλείται τον Τζόρτζο Αγκάμπεν για να καταγγείλει τις συνθήκες της ομαδικής καραντίνας.
Στο ένα απ’ αυτά τα κείμενα παρατίθεται μια φράση του Ιταλού φιλόσοφου («Τι είδους κοινωνία αυτή που δεν έχει άλλη αξία πέρα από την επιβίωση») με το σχόλιο ότι πρόκειται για «εξαιρετικά εύστοχα αυτά που έγραψε ο Αγκάμπεν» («Ούτε Θρησκεία, ούτε Πατρίδα μπροστά στον φόβο του θανάτου και στο να σώσουν το τομάρι τους…», 18.4.2020).
Είχε προηγηθεί και εκτενέστερο δημοσίευμα, με φωτογραφία μάλιστα του Αγκάμπεν («“Η εφεύρεση μίας επιδημίας” και ο Ιταλός φιλόσοφος Τζόρτζιο Αγκάμπεν», 14.4.2020). Προκειμένου, βέβαια, να καθησυχαστούν οι ναζιστές οπαδοί για την επίκληση του ριζοσπάστη θεωρητικού της βιοπολιτικής, ο οποίος ακολουθεί τις σκέψεις του Μπένγιαμιν και του Φουκό, η Χρυσή Αυγή προσθέτει ότι «είναι μαθητής του Χάιντεγκερ – και αυτό βεβαίως αποτελεί έγκλημα για φιλελεύθερους και δημοκράτες».
Χιτλερική προπαγάνδα
Τις βαθύτερες σκέψεις του ο Μιχαλολιάκος τις αναπτύσσει στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter (φωτ. 1). Εκεί υπάρχει και πάλι μια αναφορά στον Αγκάμπεν («Ούτε Πατρίδα, ούτε Θεό μπροστά στον Κορονοϊό! Ιταλός φιλόσοφος Αγκάμπεν: “Τι είδους κοινωνία είναι αυτή που δεν έχει άλλη αξία πέρα από την επιβίωση;” Είναι η κοινωνία των αποκτηνωμένων μαζανθρώπων της παγκοσμιοποίησης, μια κοινωνία που πρέπει να αλλάξουμε με κάθε τρόπο και μέσον»). Το τι εννοεί ακριβώς μ’ αυτά τα λόγια («με κάθε τρόπο και μέσον») ο Μιχαλολιάκος το έχουν μάθει όσοι παρακολουθούν τη δίκη του, αλλά δεν δυσκολεύεται να μας το πετάξει στα μούτρα με την εικόνα που συνοδεύει το tweet του.
Οπως αποδεικνύεται από την εικόνα που δημοσιεύουμε (φωτ. 2), πρόκειται για πιστή αναπαραγωγή μιας κάρτας που χρησιμοποίησε η χιτλερική προπαγάνδα. Το μόνο που έχει αλλάξει ο Μιχαλολιάκος είναι ότι έβαλε στη θέση της σβάστικας τον μαίανδρο. Η αρχική εικόνα είναι δημιούργημα του Χανς Μπαστάνιερ (Hans Bastanier) και έχει φιλοτεχνηθεί για να τιμηθεί από τους ναζί η ανάρρηση του Χίτλερ στη θέση του καγκελάριου. Στο πίσω μέρος της η κάρτα φέρει εικόνα από την Εκκλησία του Φρουρίου (Garnisonkirche), όπου έγινε η επίσημη ανακήρυξη του Χίτλερ από τον Χίντεμπουργκ και η ημερομηνία 21 Μαρτίου 1933.
Πίσω, λοιπόν, από τη μάσκα του «φιλοσοφικού στοχασμού» και την εκμετάλλευση των άστοχων και βιαστικών προβληματισμών του Αγκάμπεν, ο Μιχαλολιάκος δεν διστάζει να δείξει το πραγματικό πρόσωπο της οργάνωσής του και να τιμήσει για μια ακόμα φορά τον πραγματικό του «Φίρερ».
Στην ίδια γραμμή, ο Παναγιώταρος καταγγέλλει το κλείσιμο των εκκλησιών και ισχυρίζεται ότι οι Ρομά και οι μουσουλμάνοι έχουν την ελευθερία να σπάνε την καραντίνα («Ελεύθερη Ωρα», 18.4.2020). Σε κάποιες εκκλησίες επιχείρησαν μάλιστα οι χρυσαυγίτες να περιφέρουν και τον Επιτάφιο.
Προφανώς νοστάλγησαν την παλιά καλή εποχή, όταν η οργάνωση είχε αναλάβει εργολαβικά την περιφορά της εικόνας του Αγίου Παντελεήμονα, με πρώτο-πρώτο τον γνωστό για την ευσέβειά του Γιώργο Ρουπακιά. Ο Παναγιώταρος πρωτοστάτησε τώρα στην επιχείρηση να σπάσει η καραντίνα σε εκκλησία του Κορυδαλλού. Προφανώς προετοιμάζεται για το μέλλον του στην περιοχή.
Ο ευρωπαϊκός κλώνος του Μιχαλολιάκου, ο επίσης υπόδικος Λαγός, διαφημίζει με τη δική του ομάδα χρυσαυγιτών το άνοιγμα των εκκλησιών και προβάλλει ως κατόρθωμα την είσοδό του σε κάποια μη κατονομαζόμενη εκκλησία, ποζάροντας με κερί αντί για ρόπαλο και ασπίδα (φωτ. 3). Και για τη δική του σχέση με τα θεία μαρτυρά η πόζα του έξω από εκκλησία μια Παρασκευή με λειτουργία Χαιρετισμών (φωτ. 4), όπου βγάζει λόγο ευσέβειας με τα χέρια στην τσέπη.
Το «θαύμα» στο γηροκομείο
Στην ιστοσελίδα της δικής του οργάνωσης προβάλλεται βέβαια και «θαύμα», το οποίο υποτίθεται ότι συνέβη στο Γηροκομείο Αθηνών («Ο Εσταυρωμένος γέμισε με κηλίδες αίματος προκαλώντας δέος σε όσους βρέθηκαν μπροστά στο απίστευτο θέαμα»), ενώ ο στενός συνεργάτης και δικηγόρος του Γιάννης Ζωγράφος συγκρίνει την εποχή μας με εκείνη του Χριστού («Οι αναλογίες της Ελλάδας του 2020 με την εποχή της Σταυρώσεως του Κυρίου είναι φρικτές»), αφήνοντας να εννοηθεί ότι μόνο η ομάδα Λαγού δεν έχει εγκαταλείψει τον Κύριο, ενώ όλοι οι άλλοι «κοιμούνται όπως τότε οι μαθητές στη Γεσθημανή». Η κατάληξή του είναι ότι «κάποιοι, έστω λίγοι, θα συνεχίσουμε να επιμένουμε για Χάρη Του μέχρι το τέλος. Και αυτή θα είναι η απολογία μας, επί του Φοβερού Βήματος».
Γλώσσα λανθάνουσα. Μιλώντας για «απολογία», προφανώς όλων το μυαλό πηγαίνει στη δίκη της Χρυσής Αυγής που έχει διακοπεί. Με την επιστροφή στην κανονικότητα θα δοθεί η τελική απάντηση στους νοσταλγούς του ναζισμού που θυμήθηκαν με κάποια καθυστέρηση να ντυθούν καλοί χριστιανοί.